SORULARLA DİNİMİZ

ORUÇ RAMAZAN

  • 18 May
    2018
  • 0
Ramazan orucunu tutmayan bir kimsenin ahiretteki cezası nedir?

Cevap Değerli kardeşimiz, Oruç tutmak Müslüman olmanın bir şartıdır. İslamı kabul eden, kendisini Müslüman olarak gören ve "Elhamdülillah Müslümanım" diyen bir insanın Ramazan orucunu tutması, her şeyden önce Allah'a verdiği sözü yerine getirmesidir. Müslim / Müslüman, "teslim olmak, selamette bulunmak" demektir. Kendisini bütünüyle göklerin ve yerin Sahabine teslim eden bir Müslümanın Ramazan girer girmez bu teslimiyetin bir gereği olarak oruç ibadetine önem verir, kulluğunu yerine getirir. Bun… Devamını Oku


  • 27 May
    2017
  • 0
Ramazan imsakiyesi

1.Gün: Tefekkür et. Ramazanın niçin geldiğini ve sana nasıl bir etki yapacağını düşün. 2.Gün: Sofranı bir dostuna aç.Kalbini de. 3.Gün: Bir ayet seç kendine. Sana, sadece sana ne söylediğine dikkat kesil. 4.Gün: Dışarıda iftar et. Dışarıda. Yani bir parkta, bir deniz kenarında, bir kırda… Ekmek, peynir ve karpuz olsun iftar menün. Ramazan imsakiyesi Haber Merkezi Yeni Şafak 5.Gün: Bir mülteci çocuk vardır yakınlarında. Ne yapman gerektiğini biliyorsun değil mi? 6.Gün: Ekranı kapat. Ekranları kap… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Orucun Mahiyeti

Orucun Mahiyeti 1- Oruç, ikinci fecirden başlayarak güneşin batışına kadar yemekten, içmekten ve cinsel ilişkiden nefsi kesmek, demektir. Oruç kelimesinin Arabçası, siyam ve savm'dır ki, nefsi tutmak ve engellemek manasındadır. Siyam sözü, Savm'ın çoğulu olarak da kullanılır. Din deyiminde Müftırat (oruç bozucu) denilen şeylerden nefsi gerçekten veya hükmen yasaklamak bir imsak (oruç tutmak)'tır. Yanılarak ve unutarak bir şey yeyip içildiği takdirde hükmen imsak bulunmuş olacağından oruç bozulmu… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Orucun Nevileri

Orucun Nevileri 5- Oruçlar: Farz, vacib, nafile ve mekruh nevilerine ayrılır. Farz ve vacib oruçlar da belirli ve belirsiz kısımlara ayrılır. Şöyle ki: Ramazan ayı orucu belirli bir farzdır. Kazaya kalan ramazan ayına ait oruçlarla keffaret olarak tutulacak oruçlar da belirsiz birer farzdır. Bunlar, istenilen mubah günlerde tutulabilir. Belli bir günde tutulması adanan bir oruç, belirli bir vacibdir. Herhangi bir gün, herhangi bir ay veya herhangi bir hafta gibi, belirlenmeyip tutulması adanan b… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Oruçların Farz ve Vacip Olmasındaki Sebebler

Oruçların Farz ve Vacip Olmasındaki Sebebler 25- Ramazan orucunun sebebi: Ramazan günlerinden herhangi birinin oruca başlamaya elverişli bir kısmına yetişmektir. Bu kısım, ikinci fecirden başlayarak Dahvetü'l-Kübra denilen ve gündüzün yarısı bulunan kaba kuşluk (İstiva= Güneşin tam tepeye gelmesi) zamanına kadar devam eder. İşte bu zamana yetişen veya bu müddet içinde oruca ehliyet kazanan her müslüman için o günün orucu farzdır. Ramazan orucunun kazasına sebeb, yine evvelce ramazan ayına yetişm… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Orucun Meşru Olmasındaki Hikmet

Orucun Meşru Olmasındaki Hikmet 29- Orucun meşru kılınmasındaki hikmet, pek aşikârdır. Şüphe yok ki, Allahü Teâlâ Hazretleri, kayıtsız ve şartsız her şeye hakimdir. Elbette O'nun kullarına emrettiği ve caiz gördüğü şeylerde birçok yararlar vardır. Biz bunları gereği gibi bilmesek de, muhakkak hikmetleri vardır. Bununla beraber orucun din ve âhiret yararlarından başka, sağlık yönünden, sosyal ahlâk bakımından birçok yararlarını pek, iyi takdir edebilmekteyiz. Bu konu üzerinde yazılmış bir hayli y… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Oruçlu için Müstahab Olan Şeyler

Oruçlu için Müstahab Olan Şeyler 30- Oruç tutacak kimsenin sahur yemeği yemesi müstahabdır. Bunun vakti, gecenin sonudur. Alimlerden Ebu'l-Leys'e göre, gecenin son altıda biridir. Sahur yemeği, insana oruç için kuvvet verir. Sahurun geciktirilmesi müstahab ise de, ikinci fecrin doğup doğmadığından şübhe edilecek bir zamana kadar geciktirilmesi mekruhtur. Sahur, seher vaktinde yenecek yemektir. Bu yemeği yemeğe Sahur Yemek denir. Seher de, ikinci fecirden biraz öncesine kadar olan vakittir. 31- İ… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Orucun Şartları

Orucun Şartları 39- Orucun farz oluşuna ve yerine getirilmesinin (edasının) farz oluşu ile sıhhatına dair şartlar vardır. Şöyle ki: 1) Oruçla mükellef olmak için İslâm, akıl ve büluğ şarttır. Onun için bu vasıfları toplamayan bir kimseye oruç farz değildir. Ancak akıl sahibi bulunan mümeyyiz bir İslâm çocuğunun tuttuğu oruç nafile olarak sahih olur. 2) Orucun yerine getirilmesi (edası)nın farz olması için sıhhat ve ikamet şarttır. Onun için hasta olana ve yolculuk halinde bulunanlara, bu halleri… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Orucun Vakti

Orucun Vakti 40- Orucun vakti ikinci fecirden başlayarak güneşin batışına kadar devam eden müddettir. Bununla beraber, ikinci fecrin ilk doğuşu anına mı, yoksa aydınlığının ufukta uzanıp dağılmaya başladığı zamana mı itibar olunacaktır meselesinde ihtilâf yardır. Bazı alimlere göre, ikinci fecrin ilk doğuşu anı esastır. İhtiyata en yakın olan görüş de budur. Diğer bazı alimlere göre, aydınlığın biraz uzayıp dağılmaya başladığı zamana itibar edilmelidir. Oruç tutacaklar hakkında daha elverişli ol… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Ramazan Hilâli İle Diğer Hilâllerin Sübutu

Ramazan Hilâli İle Diğer Hilâllerin Sübutu 45-Ramazan ayı, kamerî aylardandır. Bunlann sübutu hilâllerin, yani yeni ayların görülmesi iledir. Bunun için Şaban ayının yirmi dokuzuncu günü güneşin batışında insanların hilâli araştırmaları bir görevdir. Hilâli görürlerse, ertesi günün Ramazan orucuna başlarlar. Hava bulutlu, dumanlı bulunup da hilâl görülemezse, Şaban ayını otuz gün olarak tamamlar, sonra oruca başlarlar. Bununla beraber Şaban ayının hilâlini de, Receb ayının yirmi dokuzunda araştı… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Oruçlara Ait Niyetler

Oruçlara Ait Niyetler 71- Herhangi bir oruca kalb ile niyet yeterlidir. Oruç için sahura kalkılması da bir niyettir. Niyetin dil ile de yapılması mendubdur. 72- Ramazan orucu, tayin edilmiş adak ve mutlak nafile oruçlar için niyetin vakti, güneşin batışından başlayarak kaba kuşluğa kadar devam eder. Bu zaman içinde niyet edilebilir. Fakat güneş batmadan önce veya tam istiva zamanında veya ondan sonra akşama kadar hiç bir oruca niyet edilemez. Böyle niyet hususunda, mukîm, misafir, sağlıklı ve ha… Devamını Oku


  • 28 Haz
    2012
  • 0
Oruçlu İçin Mekruh Olan ve Olmayan Şeyler

Oruçlu İçin Mekruh Olan ve Olmayan Şeyler 88- Oruçlu olanın su ile ıslatılmış bir misvaki kullanması İmam Ebu Yusuf'a göre mekruhtur. Fakat diğer alimlere göre, sabahleyin yahut zevalden sonra yaş ve kuru misvak kullanmakta kerahet yoktur. (İmam Şafiî'ye göre, zevalden sonra misvak kullanılması mekruhtur.) 89- Oruçlu kimsenin istincada (büyük abdest temizliğinde) ve abdest alırken ağzına, burnuna su verirken aşırı gitmesi, fazla su doldurup taşırması mekruhtur. 90- Oruçlunun bir özrü bulunmaksız… Devamını Oku